Dag 2 – 25-01-2025

Na een megalaat diner ploften we gisteren meteen om 22.30 ons bed in. Om 5.45 uur op om in sneltrein de auto en spullen klaar te maken. Om 6.45 kregen we een papier met vakken.

Ik had meteen door dat daar een papier voor was met cijfers wat we in de auto hadden liggen. Een bril had ik ook al niet bij het ontbijt.
Gelukkig had team Groot Hart dit wel en snapten zij hoe we er aan konden komen. Hier en daar moesten we wat teams verder helpen, maar zo collegiaal is de sfeer dan ook wel. Al met al schrijven we flink veel coördinaten op. Niks digitaal deze start. Gelukkig had ik een pen en mijn notitieboek bij me.

De eerste rit is kort en een eerste bonus ligt ook in de buurt. We kunnen er drie malussen mee vermijden dus zijn snel op weg. En dan blijk je op alles te moeten letten… De organisatie laat in een melding weten dat er enkel cijfers moeten worden veranderd. Dat hadden we liever meteen geweten. 1 cijfer anders in een coördinaat levert uren en kilometers verandering op. Dan ineens is de ideaaltijd niet makkelijk meer en ook hadden we een andere bonus gekozen.

Nu blijkt dat we zelfs een malus mee moeten pakken om safe te spelen met de maximale tijd. De dag is dus weer begonnen. Dat is duidelijk. En het lijkt een trend voor de dag.

We werken hard en hebben tegenvallers, vergeten een kastje aan te zetten en wat al niet meer. En we willen niet per se met het klassement meedoen. Het is alleen zuur als je hoog staat dat je dan toch hoog wil blijven staan. Raar spel…

Thuis is het weekend. Dat kunnen we merken. Ons Team Tundra thuisteam heeft zich geïnstalleerd en er wordt mee gepuzzeld. Ook een oude bekende uit eerdere ritten zoekt lekker mee met ons. Een beetje samen en ook een beetje met een groep. En tussendoor hebben we hier en daar app contact met andere teams.

Teams met een gunfactor speel je al gauw eens wat coördinaten door om ze snel op gang te helpen. De strijd kan hard zijn in de top. De route beslaat geen groot gebied, we rijden naar Noorwegen langs veel water en door bergen. En de volgende etappe weer een groot gedeelte dezelfde route terug weer Zweden in.

Het is vandaag net boven nul. De wegen zijn daardoor glad en hier en daar merken we dat wel aan de auto. Tot nog toe gaat het best. Zweden is uitgestrekt, de bossen en boswegen zijn mooi en rustig. Vandaag hebben we nog steeds geen elanden en rendieren gespot.

De route is vanaf 16.15 in het donker. De bosweggetjes zijn kronkelig en we vliegen af en toe bijna door de auto. Mn spullen zijn niet veilig. Gelukkig houdt Teus vol en komen we veilig aan in Lycksele. Al best weer laat en dus weer laat eten en naar bed. Rusten kan nog lang na deze challenge…

Morgen gaan we vast verder naar het Noorden.

Etappes dag 2

Deeletappe 2-2: Bestemming: 64.222852, 13.835451; Roadblock1 63.859190, 15.025638 -125pnt; Roadblock2: 63.882942, 14.522252 -100 pnt; Roadblock3: 64.112563, 13.971533 -75 pnt; Ideale tijd=2.28; Maximale tijd=3.00.

Deeletappe 2-3: Bestemming: 64.499544, 14.141459; Ideale tijd 0.56, maximale tijd 1.10.

Deeletappe 2-4: Bestemming: 64.167790, 17.369260; Bonus1: 64.513169, 15.406571 125pnt; Bonus2: 63.987005, 15.784022 125 pnt; Ideale tijd=2.56; Maximale tijd=3.30.

Deeletappe 2-5: Bestemming: 64.591430, 18.688640; Bonus1: 64.708280, 17.279630 215 pnt; Bonus2: 63.928280, 19.190160 235 pnt; Bonus3: 64.579920, 19.303080 250 pnt;Roadblock1 64.207852, 17.510962 -120pnt; Roadblock2 64.572884, 18.631310 -120pnt; Roadblock3 64.590418, 18.687575 -70pnt; Ideale tijd=1.05; Maximale tijd=2.45.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacyverklaring.
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacyverklaring.
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacyverklaring.
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacyverklaring.
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacyverklaring.
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacyverklaring.
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacyverklaring.
Doneer met iDeal aan Stichting Team Tundra via Geef.nl

Sponsoren Team Tundra Navigate North 2025

Abonneer je op ons YouTube kanaal en mis niets!